čtvrtek 13. listopadu 2014

Minus 417 pečuje také o vlasy

Vlasy, vlasy a zase vlasy. Mají být korunou krásy každé ženy. Ale jak na to, když začnou zlobit? S příchodem podzimu jsem zaznamenala jejich zvýšenou padavost, a to tak zvýšenou, že už jsem si řekla, že se to musí nějak řešit. Ano, sice všude čtu, že na podzim vlasy více padají, ale mám jen sedět a smířit se s tím? To teda ne, nechci skončit s pleší jen proto, že je podzim! Kosmetika Minus 417 mi už jednou udělala dobrou službu v péči o problematickou pleť, proč nevyzkoušet její kvalitu i u vlasové péče?

Problém mých vlasů v poslední době není jen jejich vypadávání, ale i zvýšené maštění u kořínků (už druhý den po umytí) a dokonce v poslední době i tvorba lupů (je to normální? Vždycky jsem si myslela, že lupy trápí spíše suchou pokožku). K tomu vysušené a roztřepené konečky.
Konečky jsem vyřešila rychle zkrácením o 10 cm a na kořínky jsem si nechala udělat (dodělat) melír, který prý zaručeně vlasy vysuší a sníží tak jejich maštění. No naposledy jsem byla u kadeřnice před rokem, takže zásah odborníka skutečně potřebovaly jako sůl. 
Teď už je to jen na mě a péči, jakou vlasům poskytnu, aby se opět postavily na vlastní nohy a nepadaly. Byly mi doporučeny tyto produkty péče o vlasy, jejichž prvotní popis po jednom použití najdete níže:
  • Bahenní šampon
  • Kondicionér s vitamíny a minerály
  • Omlazující bahenní maska


Bahenní šampon

Výrobce doporučuje používat pro vlasy s lupy, pro suché či barvené vlasy nebo suchou pokožku hlavy. No v mém případě lupou jsou, vlasy barvené také, suché jen v koncích, u hlavy ale naopak mastné, tak uvidíme, co to udělá. Ono je asi těžké vymyslet šampon, který by sedl každému, zvlášť pokud má na hlavě takový galimatyáš jako já. :o)
Bahenní šampon obsahuje výtažky z minerálů a bahno z Mrtvého moře, avokádový olej, kaštan koňský, vitaminy A, B, B5, E, F, které vyživují vlasy do hloubky a hydratují pokožku hlavy....tak snad mi tohle bohaté složení bude nápomocno a zachrání mou "hřívu".
Balení v praktické okrově zbarvené pevnější plastové 250 ml lahvičce s výklopným víčkem s malým otvorem, které umožní použít jen požadované množství šamponu, šampon je třeba před vymáčknutím otočit hlavou dolů. Osobně dávám u šamponů přednost pumpičce (zvlášť pokud mám vodu v očích).
Šampon má příjemnou unisex vůni a kovově šedohnědou metalízovou barvu (skutečně mi připomíná barvou auto, moc pěkné auto), tedy vhodný i pro muže, jednoznačně. Aktuálně bych doporučila jako vánoční dárek. Velice dobře pění i při malém množství, no já jsem musela nanést trochu více, abych odstranila mastnotu u kořínků. Celkový dojem je zatím výborný.

Omlazující bahenní maska

Masku jsme nanesla hned po umytí šamponem, nevěděla jsem, zda před nebo po kondicionéru, tak jsem se rozhodla intuitivně před. Pozn.: Po konzultaci s odbornicí z NuSpring (oficiální dodavatel kosmetiky Minus 417) mi bylo doporučeno nepoužívat současně kondicionér a masku, jedno prý nahrazuje druhé, takže by to bylo zbytečné plýtvání. Maska bude ale asi o něco výživnější, i vzhledem ke složení. 
Bahenní maska na vlasy obsahuje bahno z Mrtvého moře, bambucké máslo, výtažky z rozmarýnu a kaštanu koňského, aloe vera, přírodní oleje z hroznových jadýrek, avokáda, jojoby, mandlí, brutnáku lékařského a pšeničných klíčků, olivový olej, vitaminy A, B, E, F, to vše by mělo vlasy i pokožku vyživit, regenerovat, hydratovat, a  tím i ochránit před lupy, lupénkou či podrážděním citlivé vlasové pokožky. Slibuje dokonce omlazení vlasových folikulů. Má i antistatický účinek, to taky spousta žen s jemnými vlasy ocení. Nedoporučuje se ale na mastné vlasy (aj, moje kořínky!), zato však dodá potřebnou péči suchým, zplihlým a zničeným vlasům (super, mám!). Doporučuje se aplikovat 1-2x týdně, což u mě to vychází na každé druhé mytí (snažím se mýt 2x týdně, v posledním měsíci jsem musela občas i častěji pro mastné kořínky).
Balení v měkké tmavě hnědé plastové tubě o obsahu 200 ml je celkem fajn, ale při mé spotřebě a při doporučené aplikaci na pokožku hlavy i na celé vlasy (které mám dlouhé po lopatky), bude tuba asi brzy prázdná. Pravdou ale je, že vlasy mám nyní v žalostném stavu a potřebují nutně vzpruhu. V běžném provozu a při normálním stavu vlasů bych asi masku používala spíše zřídka, v rámci celkového relaxu a nadstandardní péče asi 1x do měsíce.
Maska je ve formě bledě béžového krému, který se vmasíruje 1-2 minuty do pokožky hlavy a do vlasů a nechá se cca 10 min působit, já jsem si dala 20 min (u knížky ve vaně to uteče jako voda). Maska příjemně voní, vůně jde ruku v ruce s vůní šampónu, taky je velmi příjemná. Nanáší se vcelku dobře, ale uvítala bych o něco tekutější formu pro ještě snadnější vmasírování a rozetření do délek.
Po umytí masky byly vlasy pocitově pevnější a nebyly zacuchané (což po šamponu byly). Maximální spokojenost.

Kondicionér s vitamíny a minerály

Na závěr jsem vlasy obalila kondicionérem. Vmasírovala jsem 1-2 minuty spíše do délek (kořínkům jsem se raději vyhýbala, abych je zbytečně nepromastila, už tak dostaly svou dávku vlasové masky), ale dle návodu se má aplikovat do celých vlasů. Tak příště zkusím. Má se nechat působit 5 min, poté opláchnout. Já již tradičně dopřávám svým vlasům většinou dvojnásobný čas, takže jsem to protáhla na 10 min. Minimum, co mohu pro své vlasy udělat, je dát jim svůj čas. To ostatní má na starosti kosmetika.
Kondicionér obsahuje výtažky minerálů z mrtvého moře, mořské řasy, aloe vera, heřmánek, zelený čaj, avokádový olej, kaštan koňský, vitamín A, B5, C, E, F, a slibuje pomoc lámavým a slabým vlasům, takže u mě najde určitě uplatnění. 
Balení opět v pevnější okrově zbarvené plastové 250 ml lahvičce s výklopným víčkem jako u šamponu. Barva kondicionéru je mléčná, konzistence tekutá, vůně opět příjemně sladěná s celou vlasovou řadou, méně výrazná než u šamponu. Plusové body dávám celé této vlasové řadě za vůni, která je unisex a příjemná, nevtíravá a i po umytí ve vlasech dlouhou dobu zůstává.
S výsledným efektem na vlasech po první aplikaci těchto tří produktů jsem byla spokojena, vlasy se dobře rozčesávaly, vypadlo jich sice stejné množství jako v poslední době, ale nečekala jsem zázrak po prvním umytí. Po uschnutí mi vlasy připadaly o něco pevnější, dobře umyté a vyživené, nadýchané, konečky nebyly vysušené, lupy žádné (ale ty se většinou objeví vždy až po zamaštění u kořínků, tak uvidíme). Pokračuji dále v testování a o své poznatky se s Vámi podělím po 2 měsících.
Přehled všech produktů kosmetiky Minus 417 najdete v e-shopu NuSpring.

Žádné komentáře :

Okomentovat