čtvrtek 22. prosince 2016

Herbatint - přírodní barva na vlasy

Blondýnkou jsem již řadu let. Bohužel ne přirozenou, narodila jsem se s barvou šedé myši, taková ta světle hnědá nic neříkající. S pubertou rostla má touha po změně, a tak jsem postupem let vyzkoušela řadu různých odstínů blond, od platinové, přes medovou až po tmavší blond. Svůj vysněný odstín stále hledám. Momentálně jsem zpět u světlejší blond. Barvím se sama doma a také značky barev dost střídám, většinou když přijdou s nějakou novinkou. Proto mě zaujala možnost vyzkoušet přírodní barvu na vlasy italské značky Herbatint, o které jsem slyšela poprvé.

Přiznám se, že z přírodních barev jsem dosud znala jen Hennu, která nabízí (co vím) jen zrzavé nebo tmavší odstíny, pro blondýny jen bezbarvé zábaly. Už jsem zaznamenala i barvy bez amoniaku, ale nějak jsem neměla důvěru v jejich účinnost na zesvětlení. Kolikrát ani ta amoniaková barva nechytla úplně podle mých představ a odstínu z krabičky jsem dosáhla snad jen ve dvou případech z deseti.

Když jsem si zjišťovala informace o značce Herbatint, zaujalo mě, že jako první vyvinula permanentní barvy bez amoniaku, a to už v roce 1970! To jsem ještě nebyla na světě. :-) Barvy Herbatint slibují dlouhotrvající barvu a 100% krytí šedin. Ty sice ještě nemám (aspoň myslím), ale proč neověřit, jestli vůbec barva chytne? Na první pohled jsem se zamilovala do složení barvy, tolik krásných bylin, no to už musí být pořádná dávka energie pro vlasy.
barvy Herbatint obsahují organické výtažky z osmi bylin, zdroj: www.stibio.cz
Mám vlasy dlouhé skoro do pasu, proto jsem k barvení použila dvě balení, aby byl výsledný efekt pojištěn. Ale jinak bylo barvicí směsi o něco více, než jsem zvyklá u jiných barev, myslím si, že pro středně dlouhé kadeře by vystačilo bohatě jedno balení a pro kratší vlasy nebo dobarvování odrostů klidně i na 2-3 aplikace.


Z 9 nabízených odstínů jsem si vybrala odstín 8N světlá blond. Celková nabídka výrobce je o dost širší, úctyhodných 36 odstínů, které se možná časem dostanou i na náš trh. Na stránkách výrobce najdete i skvělý systém výběru vhodného odstínu barvy (v angličtině, ale pochopí i neználek), který Vám poradí s ideálním odstínem. Pro barvíře začátečníky je nabízena i samostatná sada na barvení za 142 Kč (po slevě 20 %). Barvy Herbatint nejsou testovány na zvířatech, jsou vhodné i pro vegany.
Nabídka 9 barevných odstínů pro ČR a SR, zdroj: www.stibio.cz


Jak probíhalo samotné barvení? 

Velmi jednoduše. V keramické mističce jsem smíchala obsah 2 uzavíratelných lahviček - barvicího gelu a aktivátoru (tuto formu balení ocení hlavně krátkovlásky, je ideální pro použití na 2 a více barvení, aniž by se Vám cokoli vylilo jako u pytlíčků). Obsah byl hodně tekutý, z toho jsem měla trochu strach, ale po chvilce míchání tekutina zhoustla a vytvořila gelovou směs. 
vlevo čerstvě po umytí a rozčesání, vpravo s nanesenou barvou
Tím, že byla konzistence přeci jen, oproti tomu co jsem zvyklá, o něco tekutější, šla krásně nanést na vlasy, nestékala (pokud nejste takové kopyto jako já a nepostříkáte při nanášení dveře od koupelny - takže mohu potvrdit, barva skvěle drží i na dřevěném povrchu :-), a co mě překvapilo a potěšilo - tato barva nesmrdí! Barvu jsem dle návodu nechala 40 minut působit a v průběhu občas koukla do zrcadla. Vlasy vypadaly dost tmavě a s nádechem do zrzava, měla jsem obavy o výsledný efekt po spláchnutí. Použila jsem ještě šampon a kondicionér (součástí balení), které taky musím pochválit, za vůni i krásné zjemnění vlasů, které se pak nádherně rozčesávaly.
Už několikrát jsem si říkala, jestli jdou sehnat tyto kůry, co se přidávají k barvám, i samostatně? Většinou jsem s nimi hodně spokojena. Před usušením byly vlasy ještě dost tmavé a na omak jakoby hrubší, sušší, ale po vysušení fénem hrubost zmizela a zůstaly jen krásně jemné splývavé vlasy jako po použití žehličky (jinak je mám většinou spíše motavé, nedrží rovný tvar).

A jak jsem spokojena s výslednou barvou?

vlevo před barvením / vpravo nahoře po umytí barvy, vpravo dole po usušení
Čekala jsem, že budou vlasy světlejší (viz foto obličeje na titulní krabičce barvy), ale oproti mému původnímu odstínu spíše o odstín ztmavly. Naopak při srovnání s odstínem na krabičce bych řekla, že došlo ke shodě. Co ale musím vyzdvihnout, vlasy chytily po celé délce úplně stejný odstín, včetně asi 2 cm tmavších odrostů, což mě hodně překvapilo. Má zkušenost je spíše opačná, u hlavy mám odstín vždy jiný než na zbytku vlasů. Další plus byl krásný přirozený odstín a žádné žluté odlesky. Toho jsem se taky hodně bála. Celkový dojem je super! Nečekala jsem, že přírodní barva tak skvěle chytne. Jsem nadšena.

Někdo kdysi řekl "pro krásu se musí trpět", ale s tím nemohu souhlasit. Proč skrz pokožku hlavy (která patří mezi nejtenčí kůži našeho těla a snadno přes ni pronikají látky do krve) pouštět do žil spoustu zdraví nebezpečných chemických látek, když stejného, ne-li lepšího výsledku dosáhneme i přírodní cestou?

Barvy Herbatint neobsahují amoniak, resorcinol (který může způsobit různé vyrážky), parabeny (často alergizující konzervanty) a alkohol. Obsah peroxidu vodíku je snížen na minimum (3 %), u běžných barev je to 6 %. Jsou vhodné i pro citlivou pokožku, což dokazuje řada testů a ocenění, která tyto barvy získaly. Já mám hodně citlivou pokožku, i na hlavě, a mohu potvrdit, že se žádná alergická reakce nekonala.

A jaká je cena 1 balení barvy Herbatint? Do 31.12.2016 můžete využít slevu 20 % na eshopu stibio.cz, kde po slevě vyjde barva na 238 Kč.

Máte zkušenosti s přírodními barvami? Znáte značku Herbatint? 

Žádné komentáře :

Okomentovat